Nekopírujte posty z Facebooku

Je dobré byť aktívny na všetkých sociálnych sieťach, no nemusíte ľudí práve unavovať.

Zamyslite sa nad tým, prečo by vás mali užívatelia sledovať na viacerých frontoch, ak im všade ukazujete rovnaký obsah?

Na Instagrame odporúčame zverejňovať posty s najväčším vizuálnym potenciálom.

Nevadí, ak dáte podobný post na Facebook aj na Insta, ale skúste ho uchopiť z iného uhla. Na Facebook dajte napr. fotku z akcie a na Instagram fotky z tej istej akcie, ale z backstage alebo z making of. Takisto copy skúste poňať inak. Na Instagrame môžete byť pokojne stručnejší. Veľa viete dopovedať aj hashtagmi.

Používajte relevantné hashtagy a neopakujte ich pod každým postom

Pri spravovaní profilu na Instagrame je prirodzené, že sa pod príspevkami budú niektoré hashtagy opakovať. Neprirodzené je, ale prilepiť pod každý príspevok zoznam úplne rovnakých hashtagov. A vie to aj Instagram, ktorý vás za to potrestá nižšou frekvenciou zobrazovania príspevkov.

Medzi novinky na Instagrame patrí možnosť sledovať okrem ľudí aj hashtagy. Je to veľmi praktické vylepšenie, no zároveň dáva možnosť nájsť vinníka, ktorý pridáva nerelevantné hashtagy tam, kam nemá. Užívatelia majú možnosť označiť, aby sa váš post nezobrazoval pre tento hashtag a ak to pre vaše posty urobia viacerí, bude zle 🙂

Prispievajte pravidelne

Vaši followeri sú zavalení veľkým množstvom obsahu. Navyše si len málo z toho čo vidia zapamätajú, a tak sa im musíte pravidelne pripomínať.

Odporúčame pripraviť si kontent plán na min. dva týždne dopredu, ideálne na mesiac. Určite si dni a čas zverejňovania príspevkov, ktoré vychádzajú zo správania cieľovej skupiny a konkurencie na Instagrame.

Sledujte štatistiky a prispôsobte im obsah

Príspevky vytvárate pre konkrétnych ľudí, ktorých používanie Instagramu sa neustále mení.

Bilbord vám nepovie koľko ľudí sa naň pozrelo, či to boli muži alebo ženy ani koľko mali rokov. Instagram áno. Preto by bola škoda tieto informácie nevyužiť pri vytváraní ďalších príspevkov, písaní článkov alebo hľadaní kľúčových slov pre SEO optimalizáciu.

Konzistentný obsah

Instagram je vysoko vizuálnou sociálnou sieťou. Ak viete ako to využiť, máte náskok pred konkurenciou.

Stanovte si pevné pravidlá, ako budú všetky vaše príspevky vyzerať. Aký budú mať rozmer, výrez alebo farebnosť. Zamyslite sa aj na tým, ako budú viaceré posty vyzerať pokope v galérii. Nenuďte jednotvárnosťou, ale pridávajte také fotky, aby ste to stále boli vy a aby váš brand nebol ľahko zameniteľný.

Dôležitý je aj tone of voice. Nie je ideálne, keď je na prvý pohľad jasné, že posty píšu traja rôzni ľudia. Ak chcete byť vtipní, budťe vtipní, ak chcete byť odvážni, buďte odvážni a ak chcete byť lakonickí, buďte lakonickí.

Zabudnite na vkladanie neklikateľných linkov

Instagram nám neumožňuje vkladať klikateľný link pod post. Kopírovanie a vkladanie url do prehliadača je krok navyše, ktorý je málokto ochotný podstúpiť.

Máme však priestor na jeden link v bio a ten je dobré využiť. Aby ste zachovali krásu Instagramu môžete použiť skracovač url, ako je napríklad https://bitly.com/, ktorý vám dovolí navyše vpísať do linku vlastný text.

Follow za follow

Sledovaním náhodne vybraných ľudí si nevybudujete skupinu verných zákazníkov. Ak ľudia majú niekoho sledovať, musí sa to stať prirodzene. Tomu môžete nenápadne pomôcť sledovaním vlastnej konkurencie.
Po tom, ako niekoho začnete sledovať, ukážu sa vám ďalšie návrhy podobných ľudí alebo stránok. Ak sledujete vlastnú konkurenciu nielenže sa budú jej sledovateľom zobrazovať v návrhoch vaše stránky, ale získate aj prehľad o tom, čo a ako často robí konkurencia.

Spravovanie len piatich účtov

Instagram nám umožňuje spravovať 5 účtov bez toho, aby sme sa museli odhlasovať. Dá sa ale spravovať aj cez počítač. Ako na to?
Otvorte si v počítači Instagram, prihláste sa a kliknite kdekoľvek na stránke pravým tlačítkom. Vyberte možnosť preskúmať, v hornej lište zvoľte smartfón a obnovte stránku.

 

 

Tagged with: ,